-
Kokkuvõte artiklist “Envisioning the Post-LMS Era: The Open Learning Network”
Vastuseks assignment 4-le Valisin tutvumiseks J. Mott artikli “Envisioning the Post-LMS Era: The Open Learning Network”, kuna olen varem veidi puutunud kokku erinevate õpihaldussüsteemide liidestamisega ning tundsin huvi, kuidas pakutud lahendus, mis peaks olema midagi personaalse õpivõrgustiku ja õpihaldussüsteemi vahepealset, peaks välja nägema ja mis sellise lahenduse kujunemiseni üldse viis. Minu eesmärk on teha suhteliselt…
-
Kursuseprogramm
Taust Kuna minu lahenduse näol on tegemist ülikooli kursuse programmiga, siis avan siinkohal tausta, tuues välja lähtekohad, millest tulenevalt on programm loodud.Esmalt tahan rõhutada, et see pole mitte olemasoleva kursuseprogrammi koopia vaid täiendatud ja parandatud versioon, mille soovin järgmisel õppeaastal ka käiku lasta.Kursus “Operatsioonisüsteemide alused ja haldamine (IFI6209.DT)” kuulub Informaatika õppekavva erialaainete moodulisse valikainena. Seega…
-
Õpihaldussüsteemide Moodle ja Canvas võrdlus näitekursuse loomise põhjal
Vastuseks Assignment 3-le NB! Postituses olevate piltide parema kvaliteediga nägemiseks tee neil paremklõps ja vali “Ava pilt uuel vahelehel”. Kuna kasutan juba Moodle õpihaldussüsteemi oma kursuse “Operatsioonisüsteemide alused ja haldamine” läbiviimiseks, siis otsustasin proovida, kuidas võiks olla saavutada sama (või paremat) tulemust Canvas õpihaldussüsteemi abil. Et võrdlus oleks asjakohane, panen kirja funktsioonid ja võimalused, mida…
-
Informaatika didaktika teise loengu refleksioon (23.09.2022)
Loengus käsitlesime õppekava ja ainekava mõisteid ning nende koosatmise põhimõtteid ja praktikaid, liikudes makrotasandilt (riiklik õppekava ja selle lisades toodud ainekavad) mesotasandile (kooli õppekava ja kooli ainekava). Loeng oli väga infotihe ning on raske valida mõnd käsitletud teemat, millest pikemalt kirjutada. Seetõttu pane hoopis kirja enda jaoks loengus kuuldud uued teadmised ja olulised mõttekillud teemade…
-
UK Computing At School õppekava ülevaade
Saamaks paremat tunnetust CAS-i poolt pakutavast õppekvast annan esmalt ülevaate “Computing” mõistest, mida originaalmaterjalides laialt kasutatakse ning kirjeldan ka organisatsiooni ennnast. CAS-I järgi on “Computing” mõistel kolm teineteist täiendavat komponenti: informaatika (computer science), infotehnoloogia (information technology) ja digipädevused (digital literacy). [1] CAS kui organisatsioon Briti CAS (Computing At School) liikumine defineerib end rohujuuretasandi organisatsioonina, mis…
-
Refleksioon A. Molnari artikli “Computers in Education: A Brief History” põhjal
Lahenduseks Assignment 2-le: https://opikeskkonnad.ee/2022/09/12/esimene-teema-ulevaade-haridustehnoloogia-ajaloost-5/ Artikli alguses toob autor välja neli olulist arengut, mille koosmõjus muutus arvutite kasutamine haridusvaldkonnas oluliseks. Arvutitel ja nende abil kasutatavate tehnoloogiate poolt pakutav tohutu majanduslik eelis nõuab, et rahvastik oleks selles valdkonnas haritud (Molnar, 1997). See seisukoht on ühiskondlikust vaatepunktist tähtis. Tekib küsimus, et kui suur osa rahvastikust peab uues ja…
-
“Informaatika didaktika” esimese loengu refleksioon (09.09.2022)
Loeng andis ülevaate valdkonna olulisematest mõistetest ning ajaloost, keskendudes seejuures Eesti kooliinformaatika arengule ning põhisuundadele. Mõistete osas oli mul küll olemas eelnev teadmine informaatika olemusest, kuid seda pigem tehnilise poole pealt vaadatuna – mõistekaarti ja struktuuri arutelu võimaldas seda teadmist laiendada, lisades mitmemõõtmelisema vaate riistvara vs. inimene ja teooria vs. rakendus teljestikus. Andmete-informatsiooni-teadmiste-tarkuse seoste püramiid…
-
Informaatika kohustuslikuks?
Poolt argumendid:1) Informaatika on tihedalt teiste õppeainetega seotud valdkond, mille valdamine on oluliseks vahendiks teiste õppeainete edukal omandamisel. Samas pole aga ressursiefektiivne olukord, kus iga õppeaine õpetaja peaks õpetama informaatika valdkonna pädevusi, mis on vajalikud tema aine jaoks, eraldi. Siin võib tuua paralleeli matemaatikaga – keegi ju ei eelda, et füüsika- või keemiatunnis hakatakse õpetama…
-
Õpileping
Lahenduseks Assignment 1-le: https://opikeskkonnad.ee/2022/09/10/opikeskkonna-ulesseadmine-ja-opilepingu-koostamine/ Soovin õppida erinevate õpikeskkondade efektiivset kasutamist ning mõista paremini nende rolli õppeprotsessis.Minu õpiprojekti eesmärgiks on kasutada saadud teadmisi enda poolt läbiviidavate kursuste juures, et parandada nende kvaliteeti ja pakkuda õpilastele paremat õppekogemust. Strateegiad eesmärgi saavutamiseks:viin ennast kurssi valdkonna hetkeseisu ning arengutrendidega;uurin erinevaid õpikeskkondi, tutvun nende eripärade ja kasutusviisidega;analüüsin, millised õpikeskkonnad on…