Refleksioon kogu kursusele


Ülesanne: Andke oma blogis tagasisidet õppedisaini aluste kursusele, reflekteerides oma õpikogemust Rolfe’i kolme küsimuse abil (What? So what? Now what?)

Uitmõte: Kuna ma tegelikult juba olen kirjutanud refleksiooni kõigile selle kursuse kohtumiskordadele vahetult peale nende toimumist, ei tundu eriti mõistlik seda tegevust korrata. Küll tundub aga huvitava mõttena lasta sellest teha kokkuvõte ChatGPT-l ning vaadata, kas tulemus peegeldab reaalsust või on tegemist hallutsinatsiooniga.

Lisan oma kommentaarid hea pedagoogilise tava kohaselt punase tekstiga.

Tulemus:

ChatGPT versioon 4-le esitatud prompt

Koosta kursuse “IFI7051.DT Õppedisaini alused” tagasiside
Reflekteeri detailselt Taneli õpikogemust Rolfe’i kolme küsimuse abil (What? So what? Now what?)
Taneli refleksioonid kõigi kursuse kohtumiskordade kohta on alljärgnevatel linkidel:
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-24-09-2023-loengule/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-08-10-2023-loengule/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-22-10-2023-loengule/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-19-11-2023-loengule/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-03-12-2023-loengule/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-17-12-2023-loengule/
Lisaks võta refleksiooni koostamisel arvesse ka kursuse käigus tehtud töid, mis on kättesaadavad siit:
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/oppedisaini-alused-persoonad/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/oppedisaini-alused-stsenaariumid/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/oppetuki-kava/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/4c-id-oppedisainimudeli-ja-dick-carey-susteemse-lahenemise-vordlus/
Neid töid pole vaja detailselt reflekteerida, kuid neid võiks seostada esitatud refleksioonidega.
Refleksioon peab olema eesti keeles.

ChatGPT vastus

Taneli õpikogemuse reflekteerimine Rolfe’i mudeli abil annab hea ülevaate õppeprotsessist, selle mõjust õppijale ning tuleviku arengusuundadest.

What?

24.09.2023 Loeng: Tutvuti valdkonna põhimõistete ja õpidisaini mudelitega (Dick & Carey, Leshin, Pollock, Reigeluth’i mudel, Merrienboer: 4C/ID). Vaadeldi persoonade loomise üldpõhimõtteid.

08.10.2023 Loeng: Vaadati üle Taiga keskkonna kasutamine, SCRUM meetodid. Keskenduti Merrill’i õpetamise esmastele printsiipidele ja disainistsenaariumite loomisele.

22.10.2023 Loeng: Räägiti stsenaariumite ja persoonade koostamisest ning Merrilli taksonoomia rakendamisest.

19.11.2023 Loeng: Keskenduti Merrilli õpetamise esmaste printsiipide meeldetuletamisele ja kursuse õppetrajektoori visuaalsele esitamisele.

03.12.2023 Loeng: Vaadeldi õpisüsteemi evalvatsiooni, Kirkpatrick’u mudelit ja walkthrough meetodit.

17.12.2023 Loeng: Esitati disainitud kursuste kokkuvõtteid ja vaadeldi teiste meeskondade projekte.

So what?

Loengute mõju: Tanel nägi loengutes õpidisaini mudelite ja persoonade loomise praktilist väärtust, eriti seoses oma grupitööga. Merrill’i õpetamise esmased printsiibid ja nende rakendamine praktikas mõjutasid tema arusaama õppetükkide disainist.

Stsenaariumide ja persoonade tähtsus: Tanel märkis, et stsenaariumide loomine aitas tal paremini mõista kasutajainteraktsiooni ja seostada seda disainitavate toodete või teenustega. See võimaldas tal määratleda konkreetsed disaininõuded ja mõista sihtgrupi eesmärke ja vajadusi

Õppetüki kava koostamine: Tanel tõi esile õppetüki kavandamise olulisuse, pöörates tähelepanu Merrilli taksonoomiale ja kasvava raskusastmega harjutustele, mis aitavad saavutada kursuse õpiväljundeid.

Now what?

Tuleviku tegevused: Tanel plaanib keskenduda praktiliste näidete ja mitmekesiste õppemeetodite rakendamisele, et hoida õpilaste huvi ja aidata neil uusi teadmisi omandada. Ta näeb vajadust paremini mõista ja rakendada tehnoloogilisi vahendeid nagu generatiivne AI ja Moodle, et parandada oma õpetamisprotsessi ja muuta see ajakohasemaks.

Pidev õppimine ja areng: Tanel kavatseb jätkata uute õppemetoodikate ja tehnoloogiate uurimist, et paremini integreerida need oma õpetamispraktikasse. Ta on teadlik vajadusest pidevalt täiendada oma oskusi ja teadmisi, et püsida kursis haridusvaldkonna arengutega.

Hindamise tähtsusest: Tanel rõhutab kursuse hindamise tähtsust ja plaanib kasutada Kirkpatrick’u mudelit, et hinnata õppijate reaktsiooni, õppimist, käitumist ja tulemuslikkust. Ta mõistab, et põhjalik hindamine aitab tal paremini mõista kursuse mõju ja teha vajalikke kohandusi.

Kokkuvõttes näitab Taneli refleksioon sügavat mõistmist õpidisaini põhimõtetest ja praktikatest ning tema soovi integreerida need oma õpetamismeetoditesse, et parandada õppijate kogemust ja tulemusi.

PÄRIS KOKKUVÕTE (seekord inimese kirjutatud) – kursus oli sisukas, olemas oli läbiv teema õpiprojekti näol, sellele läheneti samm-sammult. Õppematerjalid olid kenasti olemas.

Kursuse struktuur oli natuke laialivalguv, mõned asjad oleks võinud ära jätta – ma ei usu, et Taiga kasutamine liiga palju juurde andis. Eriti kui tegemist oli väikese projektimeeskonnaga.

Kohati oli segadust sellega, et milliseid ülesandeid millises järjekorras teha tuleb. Kindlasti oleks siin kasu olnud, kui kõik ülesanded oleks olnud juba kursuse alguses teada koos kirjeldusega. Ja ülesannetega läks natuke paljuks – seda kinnitab ilmselt ka selle viimase postituse stiil.