Refleksioon 24.09.2023 loengule


Mis?

Täna oli tegemist sissejuhatava loenguga, kus tutvusime valdkonna olulisemate mõistetega ning saime ka ülevaate disaini olemusest ja arenguloost.

Minu jaoks olid siinkohal olulisemad ja huvitavamad teemad eelkõige:

  • Erinevad õpisüsteemide liigid
  • õpisüsteemi üldstruktuuri erinevused

Eraldi keskendusime veel õpidisaini mudelitele, millest minu jaoks olid huvipakkuvamad:

  • Dick & Carey õppedisaini mudel
  • Leshin, Pollock, Reigeluth’i mudel
  • Merrienboer: 4C/ID

Samuti vaatasime veel üle persoonade loomise üldpõhimõtted.

Mis siis?

Minus tekitas kuulatu põhjal huvi esimese asjana LAMS töövahend õpidisaini kirjeldamiseks. Võib-olla oleks huvitav see süsteem endale testimiseks tööle panna, et näha tehnilist vahendit. Panen endale siia meenutuseks lingi wikile: https://edutechwiki.unige.ch/en/LAMS_installation_and_configuration

Pidades silmas aines antud grupitööd pean oluliseks enda jaoks läbi mõelda, õpisüsteemide üldstrukuuride erinevuste plussid ja miinused. Tulenevalt valitud ülesandest on siin kindlasti oluline teha õige disainiotsus.

Kuna üheks iseseisvaks tööks on õpidisaini mudelite võrdlus, siis oli minu jaoks hästi positiivne, et levinumad mudelid said tutvustatud ning nüüd on olemas alguspunkt, kust nende uurimisega edasi minna.

Mis nüüd edasi ?

Esimese asjana tegelen persoonade loomisega. Vaatan veel üle üldpõhimõtted ja kujundan oma grupitöö jaoks kaks vajalikku kõrvalpersoonat.

Samuti hakkan lugema täpsemalt Merrienboer: 4C/ID ja Leshin, Pollock, Reigeluth’i õppedisaini mudelite kohta, sest võrdluse kirjutan ilmselt neist.