Ülesanne: Andke oma blogis tagasisidet õppedisaini aluste kursusele, reflekteerides oma õpikogemust Rolfe’i kolme küsimuse abil (What? So what? Now what?)
Uitmõte: Kuna ma tegelikult juba olen kirjutanud refleksiooni kõigile selle kursuse kohtumiskordadele vahetult peale nende toimumist, ei tundu eriti mõistlik seda tegevust korrata. Küll tundub aga huvitava mõttena lasta sellest teha kokkuvõte ChatGPT-l ning vaadata, kas tulemus peegeldab reaalsust või on tegemist hallutsinatsiooniga.
Lisan oma kommentaarid hea pedagoogilise tava kohaselt punase tekstiga.
Tulemus:
ChatGPT versioon 4-le esitatud prompt
Koosta kursuse “IFI7051.DT Õppedisaini alused” tagasiside
Reflekteeri detailselt Taneli õpikogemust Rolfe’i kolme küsimuse abil (What? So what? Now what?)
Taneli refleksioonid kõigi kursuse kohtumiskordade kohta on alljärgnevatel linkidel:
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-24-09-2023-loengule/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-08-10-2023-loengule/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-22-10-2023-loengule/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-19-11-2023-loengule/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-03-12-2023-loengule/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/refleksioon-17-12-2023-loengule/
Lisaks võta refleksiooni koostamisel arvesse ka kursuse käigus tehtud töid, mis on kättesaadavad siit:
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/oppedisaini-alused-persoonad/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/oppedisaini-alused-stsenaariumid/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/oppetuki-kava/
https://nullyks.ee/wordpress/ifi7051/4c-id-oppedisainimudeli-ja-dick-carey-susteemse-lahenemise-vordlus/
Neid töid pole vaja detailselt reflekteerida, kuid neid võiks seostada esitatud refleksioonidega.
Refleksioon peab olema eesti keeles.
ChatGPT vastus
Taneli õpikogemuse reflekteerimine Rolfe’i mudeli abil annab hea ülevaate õppeprotsessist, selle mõjust õppijale ning tuleviku arengusuundadest.
What?
24.09.2023 Loeng: Tutvuti valdkonna põhimõistete ja õpidisaini mudelitega (Dick & Carey, Leshin, Pollock, Reigeluth’i mudel, Merrienboer: 4C/ID). Vaadeldi persoonade loomise üldpõhimõtteid.
ChatGPT sai asjast õigesti aru - klassikaline sissejuhatav loeng oli.
08.10.2023 Loeng: Vaadati üle Taiga keskkonna kasutamine, SCRUM meetodid. Keskenduti Merrill’i õpetamise esmastele printsiipidele ja disainistsenaariumite loomisele.
Üsna tõepärane kokkuvõte.
22.10.2023 Loeng: Räägiti stsenaariumite ja persoonade koostamisest ning Merrilli taksonoomia rakendamisest.
Nüüd sattus ChatGPT segadusse - tegelikult tegelesime sellel korral põhiliselt õpiväljundite sõnastamisega ja vaatasime üle Merrilli õpitulemuste taksonoomia.
19.11.2023 Loeng: Keskenduti Merrilli õpetamise esmaste printsiipide meeldetuletamisele ja kursuse õppetrajektoori visuaalsele esitamisele.
Vastab tõele - õppetrajekooride kujutamise osas lendasin mina muidugi peale UML stiilis diagrammidega, aga Annely joonistas pärast hoopis ilusama pildi. Sisu jäi seejuures samaks.
03.12.2023 Loeng: Vaadeldi õpisüsteemi evalvatsiooni, Kirkpatrick’u mudelit ja walkthrough meetodit.
Tegelikult oli vaadeldud evalvatsioonimudeleid rohkem, aga kuna Kirkpatrick'u oma mulle kõige enam meelde jäi, siis keskendus ka ChatGPT sellele.
17.12.2023 Loeng: Esitati disainitud kursuste kokkuvõtteid ja vaadeldi teiste meeskondade projekte.
So what?
Loengute mõju: Tanel nägi loengutes õpidisaini mudelite ja persoonade loomise praktilist väärtust, eriti seoses oma grupitööga. Merrill’i õpetamise esmased printsiibid ja nende rakendamine praktikas mõjutasid tema arusaama õppetükkide disainist.
Ülaltoodu vastab küll täiesti tõele - tubli ChatGPT!
Stsenaariumide ja persoonade tähtsus: Tanel märkis, et stsenaariumide loomine aitas tal paremini mõista kasutajainteraktsiooni ja seostada seda disainitavate toodete või teenustega. See võimaldas tal määratleda konkreetsed disaininõuded ja mõista sihtgrupi eesmärke ja vajadusi
Ka see lõik on tõepärane.
Õppetüki kava koostamine: Tanel tõi esile õppetüki kavandamise olulisuse, pöörates tähelepanu Merrilli taksonoomiale ja kasvava raskusastmega harjutustele, mis aitavad saavutada kursuse õpiväljundeid.
Enamjaolt tõsi, kuigi veidi kontekstist väljarebitud.
Now what?
Tuleviku tegevused: Tanel plaanib keskenduda praktiliste näidete ja mitmekesiste õppemeetodite rakendamisele, et hoida õpilaste huvi ja aidata neil uusi teadmisi omandada. Ta näeb vajadust paremini mõista ja rakendada tehnoloogilisi vahendeid nagu generatiivne AI ja Moodle, et parandada oma õpetamisprotsessi ja muuta see ajakohasemaks.
Täitsa tõsi - seda ma plaanin teha küll.
Pidev õppimine ja areng: Tanel kavatseb jätkata uute õppemetoodikate ja tehnoloogiate uurimist, et paremini integreerida need oma õpetamispraktikasse. Ta on teadlik vajadusest pidevalt täiendada oma oskusi ja teadmisi, et püsida kursis haridusvaldkonna arengutega.
Siin muutub ChatGPT juba natuke pealetükkivaks, kuigi suures perspektiivis on tal ilmselt õigus.
Hindamise tähtsusest: Tanel rõhutab kursuse hindamise tähtsust ja plaanib kasutada Kirkpatrick’u mudelit, et hinnata õppijate reaktsiooni, õppimist, käitumist ja tulemuslikkust. Ta mõistab, et põhjalik hindamine aitab tal paremini mõista kursuse mõju ja teha vajalikke kohandusi.
Siinkohal ma pean ChatGPT-d tänama, sest ma olin selle plaani juba ära unustanud.
Kokkuvõttes näitab Taneli refleksioon sügavat mõistmist õpidisaini põhimõtetest ja praktikatest ning tema soovi integreerida need oma õpetamismeetoditesse, et parandada õppijate kogemust ja tulemusi.
Sügava mõistmise osas ChatGPT liialdab, aga asjad said tegelikult palju selgemaks küll.
PÄRIS KOKKUVÕTE (seekord inimese kirjutatud) – kursus oli sisukas, olemas oli läbiv teema õpiprojekti näol, sellele läheneti samm-sammult. Õppematerjalid olid kenasti olemas.
Kursuse struktuur oli natuke laialivalguv, mõned asjad oleks võinud ära jätta – ma ei usu, et Taiga kasutamine liiga palju juurde andis. Eriti kui tegemist oli väikese projektimeeskonnaga.
Kohati oli segadust sellega, et milliseid ülesandeid millises järjekorras teha tuleb. Kindlasti oleks siin kasu olnud, kui kõik ülesanded oleks olnud juba kursuse alguses teada koos kirjeldusega. Ja ülesannetega läks natuke paljuks – seda kinnitab ilmselt ka selle viimase postituse stiil.