Ülesanne:
– Ülesanne
- Koosta oma õppetüki kava LePlanner.ee abil
- Sõnasta õppetüki õpiväljundid lähtudes Merrilli taksonoomiast
- Visanda oma õppetüki juurde vähemalt kolmel tegumil põhinevad lugemised (TELL), näited (SHOW), harjutused (ASK) ja ülesanded (DO).
- Märgi LePlanneri iga õpitegevusenime ette selle tüüp (SHOW, TELL, ASK või DO)
- Harjutusi ja ülesanded peaks olema vähemalt 6, kasvava raskusastmega, seotud varem kavandatud tegumitega.
Lahendus:
Esmalt sõnastan õpiväljundid minu vastutada jäänud kursuse osale. See sai sõnastatud järgmiselt: “Generatiivse tehisintellekti üldised võimalused õpetaja töö hõlbustamiseks.”
Õppekontekst on iseseisvalt läbitavad materjalid ja ülesanded Moodle vahendusel.
Õpiväljundid sõnastasin järgmiselt:
Õppija:
– Õpiväljundid
- loetleb generatiivse AI vahendi kasutamise meetodeid, mida saab kasutada õppetöö kavandamisel, läbi viimisel ja tagasisidestamisel
- koostab sisendküsimusi (prompte), mille alusel AI loob väljundiks tunnikava, hindamismaatriksi, tagasiside lausete panga vms, mis vastaks etteantud kriteeriumitele.
- selgitab, kuidas generatiivse AI abil õpetaja tööd lihtsustada ja aega kokku hoida
Tegumid, mille jaoks kavandan õppetüki käigus tehtavad harjutused ja ülesanded on:
– Tegumid
- Generatiivse AI rakenduse valimine õpetaja töö lihtsustamiseks tunnikava koostamisel.
- Generatiivse AI rakendusele kasutamine tunnikava planeerimiseks.
- Generatiivse AI rakenduse kasutamine planeeritud tunnikava täiendamiseks.
Kavandatud õppetegevused kronoloogilises järjekorras on järgmised:
Tegevus | Kestvus | Kirjeldus | Õppematerjal/Keskkond | Tegevuse liik | Toetatav õpiväljund |
Tuletab meelde vajalikud mõisted ja nendevahelised seosed. | 30 min. | Loe läbi kokkuvõte õppemoodulis I käsitletud generatiivsete AI rakenduste toimimise ja nende kasutamist võimaldavate rakenduste kohta. | Konspekt (tekst+illustratsioonid). Kättesaadav kursuse Moodlest. Konspekt sisaldab üldist informatsiooni gen. AI rakenduste ja nende kasutamse kohta. Selgitab toimimise üldpõhimõtteid. | TELL | Kaudselt 1 ja 2 |
Enesekontroll loetu mõistmise kohta. | 10 min. | Täida lünktekst, mis kontrollib valdkonna peamiste mõistete tundmist. Peale lünkteksti täitmist saab õppija hinnata oma eelteadmiste taset ja minna tagasi konspekti üle vaatama või liikuda edasi uue tegevuse juurde. | Moodles koostatud lünktekst. Peale täitmist annab kasutajale tagasisidet näidates kasutaja eksimusi ja õigeid vastuseid. Eesmärgiks on veenduda, et õppijal on edasise sisu läbimiseks vajalikud eelteadmised. Nende puudumisel suunata kasutajat neid omandama. | ASK | Kaudselt 1 ja 2 |
Vaatab interaktiivset õppevideot generatiivse AI kasutamise võimaluste kohta. | 15 min. | Õppevideo on juhtumipõhine ja demonstreerib, kuidas õpetaja kasutab ChatGPT 4 rakendust, et luua tunnikava. Video on rikastatud valikvastustega kontrollküsimustega peale igat olulist tegevusetappi, mis aitavad õppijal fokusseeruda olulistele tegevustele. | H5P interaktiivne video Moodle keskkonnas.Eeskuju võib võtta siit:https://www.youtube.com/watch?v=vHNvL0CTqMg Video peab sisaldama demonstratsiooni kõige lihtsamal juhul tunnikava koostamise kohta. Selgitatud peavad olema eesmärgipõhiste efektiivsete promptide koostamise põhialused. | SHOW/ASK | 1, 2 ja 3 |
H5P ülesanne eesmärgi saavutamiseks parima prompti leidmise kohta | 10 min. | Ülesandes on kirjeldatud eesmärk, mida soovitakse lahendada. Õppija peab esitatud promptide seast valima välja kõige sobivama. Õppija saab oma valiku kohta kohest tagasisidet (miks valitud prompt oligi parim, või miks see siis seda polnud). | H5P valikvastustega test Moodle keskkonnas. Testi eesmärgiks on võimaldada kasutajal hinnata oma arusaamist efektiivsete promptide koostamise kohta ning selgitada levinumaid eksimusi. | ASK | 2 |
Kasutab gen. AI rakendust esialgse tunnikava loomiseks oma aines. | 45 min. | Õppija kasutab gen. AI rakendust, et luua esialgne tunnikava aine jaoks, mida ta ise õpetab. Põhitähelepanu on promptide sõnastamisel.Õppija paneb iga prompti kohta kirja, millist tulemust ta eeldas ning analüüsib, kuidas saadud tulemus sellele vastas. | https://chat.openai.com/ Kursuse Moodles loob õppija foorumisse oma alamteema ja postitab sinna koostatud promptid ja tulemuste analüüsi. See on ülesanne, millele kasutaja saab tagasisidet nii kaasõpilastelt kui koolitajalt. | DO | 2 |
Vaatab interaktiivset õppevideot generatiivse AI kasutamise kohta keerulisematel juhtudel. | 20 min | Õppevideo demonstreerib ChatGPT 4 rakenduse kasutamist juba genereeritud sisu oluliseks täiendamiseks nii, et esialgne kontekst säiliks ja täiendav sisu oleks sellega seotud. Video on rikastatud valikvastustega kontrollküsimustega peale igat alamteemat, mis aitavad õppijal pöörata tähelepanu olulisemale infole. | H5P interaktiivne video Moodle keskkonnas.Õppevideo peab sisaldama alamteemasid: kuidas töötab ChatGPT vestluste kontekstimälu; millised on efektiivsed promptid genereeritud väljundi täiendamiseks; millised probleemid võivad tekkida. | SHOW/ASK | 1 ja 3 |
Kasutab gen. AI rakendust tunnikavale hindamismaatriksi ja sellega sobivate tagasisidelausete panga lisamiseks. | 45 min | Põhitähelepanu on juba olemasoleva AI genereeritud väljundi täiustamiseks sobilike promptide koostamisel. Promptid tuleb koostada nii, et AI rakendus võtaks arvesse juba loodud sisu.Õppija paneb iga prompti kohta kirja, millist tulemust ta eeldas ning analüüsib, kuidas saadud tulemus sellele vastas. | https://chat.openai.com/ Õppija täiendab oma foorumisse loodud alamteemat postitades sinna kokkuvõtte oma katsetustest. See on ülesanne, millele kasutaja saab tagasisidet nii kaasõpilastelt kui koolitajalt. | DO | 2 ja 3 |
Annab tagasisidet ühe kaasõpilase promptidele ja analüüsile. | 30 min | Õppija valib Moodle foorumist ühe kaasüliõpilase töö promptide koostamise kohta ja kirjutab sellele omapoolse tagasiside mis võib sisaldada soovitusi ja nõuandeid aga ka tuua välja, mida ta ise kaasõppija tööst juurde õppis. | Moodle foorum. | DO | 2 |
Tutvub oma tunnikava loomise ülesande lahendusele antud tagasisidega ja vajadusel teeb muudatused. | 30 min | Õppija vaatab läbi saadud tagasiside (lisaks kaasõpilasele annab tagasisidet kindlasti ka koolitaja) ja vajadusel kohandab oma lahendust. Kohandatut lahenduse postitab Moodle foorumisse oma esialgse lahenduse alamteemasse. | Moodle foorum https://chat.openai.com/ See on ülesanne, millele kasutaja saab tagasisidet nii kaasõpilastelt kui koolitajalt. | TELL/DO | 2 ja 3 |
Refleksioon | 30 min | Õppija reflekteerib mooduli käigus omandatud teadmiste ja nende rakendamise võimaluste üle. Refleksioon esitatakse Moodle ülesandena (see on nähtav vaid koolitajale). | Moodle ülesannete esitamise moodul. See on ülesanne, millele kasutaja saab tagasisidet koolitajalt. | ASK | 1 ja 3 |
Nüüd on olemas vajalik informatsioon, mille alusel LePlannerisse andmed sisestada.
Tulemus on leitav siit: https://www.leplanner.ee/en/scenario/3139