SWOT analüüs ja praktika eesmärkide seadmine


Praktikakoha kirjeldus

Oma praktikakohaks valisin koolitusettevõtte Omis OÜ (https://omis.ee/), mis on üks vanemaid arutikoolitusi läbiviivaid õppekeskuseid Eestis – korraldab koolitusi juba alatees 1992 aastast. Ettevõte viib läbi suurt hulka väga erinevatele sihtgruppidele suunatud koolitusi.
Minu jaoks tundus see ettevõte sobiva praktikakohana järgmistel põhjustel:

  • Ettevõte vajab tehnilist abi 3D printimislabori planeerimisel. Olen TLÜ-s tegelenud 3D printerite kasutuselevõtu ja integreerimisega erinevate kursuste ja õppekavade konteksti, kuid mul pole olnud võimalust kavandada kaasaaegset 3D printimislaborit. TLÜ-sse on printereid hangitud järk-järgult ilma detailsema kavata nende keerukama rakendamise osas. Kuna praktikaettevõte kavatseb 3D printimisvõimekuse luua nullis, et võimaldada uute kursuste läbiviimist ja laiendada olemasolevate sisu, siis on mul nüüd võimalik tegeleda tervikliku lahenduse disainimisega.
  • Ettevõtte praktika uute kursuste kavandamisel hõlmab alati sihtgrupi vajaduste detailset väljaselgitamist ja sellest lähtuvalt individualiseeritud kursuse kavandamist. Selline lähenemine on minu jaoks sümpaatne ning usun, et see võimaldab mul omandada olulisi praktilisi kogemusi.
Praktika eesmärgid
  • Praktika peamiseks eesmärgiks on osaleda tervikliku 3D printimislabori lahenduse kavandamises.
    • See hõlmab ka ettevõtte töötajate koolitamise kavandamist uute seadmete hooldamise ja kasutamise osas.
  • Praktika käigus tahan oluliselt täiendada oma teadmisi 3D printimise valdkonna kaasaaegsete lahendustest ning omandada uusi oskuseid neid kasutada.
  • Eeldan, et saan praktilise kogemuse, kuidas valida ja integreerida tehnoloogiat õpikursuste toetamiseks.
SWOT analüüs

SWOT analüüsi koostamisel võtan aluseks ülaltoodud praktika kirjelduse ja eesmärgid ning selle õppeaine õpiväljundid, mis vastavalt TLÜ ÕIS-ile on:

Õppeaine edukal läbimisel üliõpilane:

  • mõistab erinevaid valdkondlike rolle asutuses;
  • juurutab organisatsioonis haridustehnoloogiat ning integreerib tehnoloogiat õppedisaini;
  • nõustab organisatsiooni liikmeid ning valmistab juhiseid digitehnoloogia kasutamisega seotud küsimustes;
  • omab valmisolekut kavandada ja läbi viia haridustehnoloogia valdkonna koolitusi.
TLÜ ÕIS
Strengths
  • Oman kogemust 3D printerite kasutamise ja hooldamisega
  • Olen varem väiksemas mahus integreerinud 3D printimistehnoloogiat olemasolevate õppeainete koosseisu (Robootika, 3D modelleerimine)
  • Olen varasemalt tegelenud tehnoloogiliste lahenduste kavandamisega.
  • Mul on varasemad kogemused uute tehnoloogiate juurutamisega organisatsioonis.
  • Olen varem konsulteerinud 3D printtimisvahendite valikut ja hankimist.
Weaknesses
  • Ma eelistan pigem üksi töötada/pole hea meeskonnatööline
  • Olen huvitatud rohkem tehnoloogiast endast kui selle hariduslikust rakendamisest.
  • Olen koormatud ka teiste tööalaste ülesannetega.
Opportunities
  • Mul on võimalus kavandada uus terviklahendus.
  • Mul on võimalus pühendada oma aega uute tehnoloogiatega tutvumisele.
  • Mul on võimalus saada uut moodi kogemus IT kursuste kavandamisel.
  • Mul on võimalus jagada oma kogemusi 3D printimistehnoloogia kasutamisel ja hooldamisel ning seeläbi mõtestada need endale uuesti terviklikuma lahendusena.
Threats
  • Praktika aeg on küllaltki lühike ja mul ei pruugi olla võimalik osaleda terves protsessis.
  • Ilmselt ei õnnestu mul praktika käigus koolitusi läbi viia – ainult kavandada.
  • Praktikaorganisatsioon on liiga väike ja lihtsa struktuuriga, et selle puhul rääkida õppeaine esimese õpiväljundi mõistlikus mahus täitmisest.
Kokkuvõte

SWOT analüüsist on näha, et minu tugevused ja võimalused selle praktika läbimisel on tunduvalt suuremad kui nõrkused ja ohud. Sellele vaatamata pean praktika õnnestumiseks pöörama tähelepanu piisava hulga aja leidmisele ning mitte keskenduva ainult tehnilistele aspektidele vaid ka haridusliku poole planeerimisele ja kavandamisele.

Ilmselt pean ohtude osas leppima mõningase mittevastavusega kõigile praktika eesmärkidele ning arvestama, et ma ei pruugi praktika jooksul näha tehtud töö vilju.

Samas on minu ettevalmistus ja oskused praktika edukaks läbimiseks piisavad ning võimalused praktika käigus olulisi teadmisi ja oskusi omandada piisavalt motiveerivad, et sellele pühenduda.